Prin utilizarea cererii clientilor, precum si marjele de profit brut, performanta relativa a fiecarui element din meniu este determinata. Indicele de popularitate al produsului este raportul dintre cantitatea vanduta si numarul de prezente zilnice in meniu. Daca produsul respectiv este permanent in cartea dumneavoastra, numarul de prezentari va fi egal cu numarul de zile in care efectuati analiza. Marja de contributie este pur si simplu raportul intre marja valoarii absolute al produsului si marja totala, in valoare absoluta, a intregii game de produse. Daca ati facut aceste calcule, e suficient sa incrucisati cele 2 cifre si sa clasati produsul in 4 categorii, apoi sa actionati in consecinta.
Iata categoriile: Stars: marja mare de contributie si indice inalt de popularitate; Mentineti standardele actuale (calitate, gramaj, preparare); Evidentiati acest produs; Folositi-l pentru publicitate si comunicare; Incercati sa cresteti usor pretul. Puzzles: marja mare de contributie, indice slab de popularitate; Micsorati pretul pentru a relansa produsul; Daca produsul este important pentru restaurant, promovati-l; Daca rata de popularitate este tot scazuta, eliminati-l ; Limitati numarul de produse de acest fel din cartea de prezentare. Plowhorses: marja de contributie mica, indice de popularitate ridicat; Testati elasticitatea pretului, crescandu-l progresiv; Micsorati costurile, diminuand cantitatile;Nu promovati produsul. Dogs : slaba marja de contributie, slab indice de popularitate; Ridicati marja de contributie diminuand costurile; Micsorati pretul de vanzare pentru a relansa consumul; Eliminati produsul daca nu se inregistreaza rezultate. Acest instrument este spectaculos si eficace daca vreti sa aveti un meniu apreciat de clienti si rentabil. In afara de un zambet si o primire calduroasa, cartea de prezentare este principalul instrument care va imbunatateste imaginea. Arhitectul va va consilia asupra designului, iar specialistul in marketing va va aduce profitul.


Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu