Ingineria meniului

Ingineria meniului  este un domeniu interdisciplinar de studiu dedicat construcţiei deliberate şi strategice a  intocmirii de meniuri. De asemenea, este denumit în mod obişnuit Psihologia Meniului. În general, termenul de ingineria meniului este utilizat în industria ospitalitatii (în special în contextul restaurantelor), dar poate fi aplicat la orice industrie care afişează o listă de produse sau de ofertele de servicii pentru alegerea consumatorului. De obicei, scopul ingineriei meniului este de a impinge la maxim rentabilitatea unei firme prin subconstient, încurajând clienţii să cumpere ceea ce vrei să cumpere si descurajând achiziţionarea articolelor pe care nu doresti ca ei să le cumpere.                                                                           La inceput a fost conceptul. Un concept este o alchimie complexa de elemente rationale si irationale care formeaza un tot coerent si care trebuie sa-i imprime clientului reflexe si chef de a reveni.                                                                                                   Clientul compara: o oferta simpla cu una sofisticata, diversitatea ofertei, un produs ieftin cu unul scump, o bucatarie specializata cu una combinata, necesitatea curenta cu ocazia festiva.                                                                                                           Obiectivul respectivului meniu este sa vanda produsul potrivit, la pretul convenabil, in stilul preferat. Pentru a face cautarea mai usoara: trebuie asortate produsele, cantitatile sa fie bine alese, gama de produse sa fie bine definita, meniul sa fie innoit cu regularitate. A schimba meniul la 3 sau 6 luni poate fi cam mult. Dupa un timp, clientul devine din nou “mobil”. Un meniu inghetat va insemna mai putine reveniri, mai putina regularitate.                                                                                                   In sala de mese, un concept sa fie coerent inseamna ca personalul trebuie sa fie in concordanta cu imaginea casei, farfuria trebuie sa se potriveasca unei specialitati. Mai inseamna ca mediul si modul de servire trebuie sa fie in armonie cu conceptul.                                                                                                 Domenii de studiu, care contribuie cel mai mult la ingineria meniu includ:
 Psihologia (percepţia, atenţia, emotia / efect)                              Contabilitatea manageriala (marja de contribuţie şi analiza costurilor pe unitate)                                                                          Marketingul si Strategia (stabilirea preţurilor, promovarea) Grafica Design-ului (montajul, imprimarea)                 

Niciun comentariu: